Dieta unei gravide în funcție de trimestrul de sarcină

Dieta gravide

In niciun caz nu mi-a fost gandul la alta dieta decat cea de sanatate. Am mai spus si cu alta ocazie: kilogramele luat in sarcina n-ar trebui sa ne preocupe atat de tare, pentru ca oricum se duc urgent, in perioada solicitanta urmatoare nasterii bebelusului.

Dieta unei gravide în funcție de trimestrul de sarcină

Iar daca avem un comportament alimentar echilibrat — nici nu rupem frigiderul, dar nici nu-l zavoram — lucrurile nu au cum sa mearga altfel decat bine. In aceasta perioada, dieta trebuie sa fie indreptata mai ales spre satisfacerea nevoilor nutritive ale mamei si copilului.

O femeie insarcinata trebuie sa faca efort fizic moderat zilnic, intre de minute pe saptamana, constand in mers pe jos, inot, gimnastica gravidei, pilates. Gravida trebuie sa evite efortul fizic intens fara acordul medicului deoarece exista riscul accidentelor din cauza laxitatii ligamentare din sarcina sau a traumatismelor. Sfaturile specialistului Mananca 5 mese mici si dese, zilnic: mic dejun, gustare la mijlocul diminetii, pranz, gustare la mijlocul dupa-amiezii, cina Alege fructe si iaurt la gustari Mananca lent - pentru usurarea digestiei - si evita ingestia de aer, care poate cauza balonare.

Iar ca sa fiu mai explicita, iata cateva dintre principiile alimentare pe care le-am urmat in sarcina. Sa introduci in alimentatie 5 nutrienti-cheie: dieta gravide folic, calciu, fier, zinc si fibre.

In ce priveste dieta in sarcina, pot sa spun ca am fost o graviduta foarte cuminte. Mi-a spus-o si doctorita mea. Am mancat acele lucruri care stiam ca-i fac bine bebelusului, dar si mie si am luat vitaminele cum mi s-au prescris.

dieta gravide

Ti-am mai povestit cum am procedat: am asociat gestul cu un obicei zilnic, spre exemplu, bautul cafelei, tocmai ca sa ma asigur ca nu uit. Si in rest, am conceput meniul zilnic in functie de necesitatile din perioada sarcinii. Acidul folic l-am luat din portii generoase de broccoli, salata de varza, oua, dieta gravide, naut, avocado si smoothie-uri dieta gravide citrice, iar calciul din iaurt, branzeturi, salate din legume cu frunze verzi si laptel.

Fierul, atat de necesar in sarcina, e un capitol la care am fost un pic deficitara.

Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

De altfel, e foarte greu de suplimentat doar prin alimentatie. Cu carnea rosie nu am fost prea prietena in niciuna dintre sarcini, iar smoothie-uri cu spanac am baut destule.

dieta gravide

Asa ca, la recomandarea medicului, am luat suplimente. Cantitatea de fibre necesara mi-am luat-o din cerealele de la micul dejun si multe legume si fructe, iar zincul din seminte, nuci, lactate si carne de curcan. Sa ai in farfurie un curcubeu de culori!

Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

Intotdeauna mi-au placut mancarurile foarte colorate, iar lucrul asta face bine si la sanatate, pentru ca inseamna o abundenta de vitamine. In general, fructele si legumele intens colorate — afinele, morcovii, spanacul, rosiile de toate culorile — sunt foarte dieta gravide in antioxidanti. Alege pe cat posibil fructe si legume din surse sigure, fara multe pesticide. E un lucru important si cand nu esti insarcinata, dar mai ales atunci.

Alimentele trebuie sa ne hraneasca organismul, sa ne dea putere, nu sa-l otraveasca cu chimicale.

CE ȘI CÂT TREBUIE SĂ MĂNÂNCE O FEMEIE ÎNSĂRCINATĂ

Daca nu sunt tocmai sigura din ce sursa provin, spal bine fructele si legumele si le las un pic in apa cu bicarbonat, care mai neutralizeaza eventualele efecte nocive. Sa mananci alimente bogate in acizi grasi Omega Mai exact peste dieta gravide, dar fara concentratie crescuta de mercur — spre exemplu, somon salbatic. Medicii spun ca dieta bogata in acizi grasi Omega-3 ne feresc pe noi, mamele, de depresia postnatala, iar bebelusului ii asigura buna dezvoltare a creierului, ochilor si memoriei.

Sa introduci dieta gravide dieta superalimente, adica acele ingrediente care te ajuta din mai multe puncte de vedere. Spre exemplu, quinoa contine mai multe minerale si vitamine importante pentru dezvoltarea bebelusului, dar si fibre, care previn constipatia. Te detoxifica si stimuleaza si secretia de prolactina.

dieta gravide

Asta lasa si mama cu kilograme in plus dupa sarcina, iar copilul il predispune la obezitate. E adevarat ca, mai ales in trimestrul 3, ai manca orice.

dieta gravide

Parerea mea e insa ca trebuie sa ne concentram pe ceea ce ne face bine noua si copiilor. Iar daca ne e foame seara, sa ne-o astamparam cu o salata de morcovi, spanac si nuci, spre exemplu sau cu un biscuite fara zahar.

Regim alimentar de 5 mese pe zi

Sa nu exagerezi cu carbohidratii rafinati. Asta inseamna prajituri, produse de patiserie, gogosi, zahar alb si orez alb, paste care nu sunt integrale. Nu sunt mancaruri bogate in nutrienti, asadar nu ne aduc decat kilograme in plus.

Sa nu treci cu vederea siguranta alimentara. E foarte important sa ne pazim de bacteriile periculoase ca E. Sa ne ferim de alimente pe baza de carne sau oua crude si de mancarea care a fost lasata la caldura mai mult de doua ore.

Alimentaţia corectă în timpul sarcinii — IMSP SCM "Gheorghe Paladi"

Sa nu stai prea mult timp nemancata. Sa mananci prea mult e la fel de rau ca si sa stai nemancata. Cred ca secretul e sa ai portii mici, dar regulate.

dieta gravide

E si o strategie sa te feresti de arsuri la stomac. Sa nu uiti sa te hidratezi suficient. Hidratarea e esentiala pentru sanatate, in general, nu doar in aceasta perioada. E important sa bem multa apa sau smoothie-uri facute de noi din legume si fructe proaspete, pentru ca ne ajuta digestia, rinichii, previn constipatia si hemoroizii.

O femeie însărcinată NU trebuie să ,,mănânce pentru doi’’

Ingrediente-cheie pentru fiecare trimestru de sarcina Acum, ca sunt la a doua sarcina, pot sa judec lucrurile cu mai multa claritate decat prima data, cand m-am simtit ca intr-un carusel de emotii. Stiu ca printr-o alimentatie sanatoasa am grija de fetita mea inca din viata intrauterina, dar totodata imi pregatesc organismul pentru perioada solicitanta care va urma.

Asa ca, pe langa suplimentele pe care mi le-a recomandat medicul, am avut grija sa introduc anumite ingrediente in dieta, in functie de trimestru. In trimestrul I. Nu doar in prima perioada a sarcinii, dar mai ales atunci, de mare ajutor e ghimbirul. Doar un mic disconfort daca am la stomac, dupa doua guri de exercitii slabit picioare barbati de ghimbir imi trece.

E o planta radacinoasa extraordinara si creste si imunitatea. Pestele gras, ca somonul este de asemenea foarte bun dieta gravide primul trimestru, ca si bananele, de altfel, atat de bogate in B-uri.

In primul trimestru nu trebuie sa uitam de acid folic, asa ca include in dieta cereale integrale, citrice, linte, arahide, broccoli.