Iată cele mai bune metode pentru a ţine dieta sub control

Dieta zilnica, Alimentatie sanatoasa – Cum sa faci schimbari eficiente in dieta ta zilnica

9 alimente magice pentru dieta ta zilnica

Alimentaţia sănătoasă este chiar posibilă, dau asigurări medicii nutriţionişti. Primul pas către o ea sunt cumpărăturile inteligente. Ştiri pe aceeaşi temă Stil de viaţă sănătos.

Înainte de a merge la cumpărături e bine să întocmim o listă cu tot ce avem nevoie, în funcţie de ce intenţionăm să gătim în zilele următoare, dar şi de rezervele pe care le avem în cămară.

7 alimente care nu lipsesc din dieta zilnică a celor mai sănătoase femei din lume - marcelpavel.ro

Nicolae Hâncu, în cartea sa Abecedarul de nutriţie. Marele risc al acestui tip de raţionament atunci când cumpărăm mâncare, mai spune profesorul, este că un exces de alimente, mai ales perisabile, pe rafturile cămării sau ale frigiderului impun aruncarea sau, mai grav, consumul acestor alimente. Aceasta este o condiţie esenţială pentru a rezista tentaţiilor din magazine şi a respecta lista făcută acasă.

Pregatirea meniului pentru o saptamana in doar o ora / Wheight loss meal prep for 7 days

După ce am făcut cumpărăturile pe timpul să trecem la stabilirea meniului. Regula de aur este aceea că mesele bogate din punct de vedere al aportului caloric trebuie să se regăsească în perioadele din zi când suntem mai activi.

Dietă de slăbit în funcție de vârstă – de reținut

Cu alte cuvinte, este vorba despre micul dejun şi prânz. Care este necesarul caloric Numărul de calorii pe care trebuie să le consumăm în fiecare zi depinde de vârstă, gen şi grad de activitate fizică. Astfel, un tânăr sedentar cu vârsta între 16 şi dieta zilnica ani ar trebui să se limiteze la consumul a 2. Similar, o tânără de aceeaşi vârstă sedentară nu ar trebui să depăşească 1.

dieta zilnica

Pentru un bărbat între 26 şi 30 de ani cu activitate moderată, necesarul caloric este de 2. Între 41 şi 45 de ani un bărbat activ ar trebui să se limiteze la 2.

dieta zilnica

Dacă ştim aceste proporţii putem alcătui meniul cu respectarea lor. Ce ar mai trebui să ştim? Că necesarul de calorii trebuie împărţit în mese din care trei sunt principale şi restul gustări.

Alimente recomandate

Cea ce este de evitat este consumul la o masă a 1. Micul dejun Luat în fiecare dimineaţă reprezintă cel mai simplu mod de a mânca sănătos.

dieta zilnica

Persoanele care nu sar peste micul dejun îşi controlează mai bine greutatea, consumă o cantitate mai mare de fibre, calciu, vitamina A şi C, mai puţine grăsimi şi colesterol. E asemenea sunt mai active şi au o capacitate mai bună de concentrare în prima parte a zilei. Un mic dejun sănătos se compune în principal din cereale integrale, proteine cu conţinut redus de grăsimi, lactate cu conţinut redus de grăsimi, fructe şi legume. Eroarea cea mai frecventă pe care o fac aceia care au înţeles greşit principiul micul dejun este cea mai importantă masă a zilei este consumul de preparate tradiţionale care sunt fie încărcate în grăsimi omlete sau ochiuri prăjite în ulei, la care adaugă şuncă, slănină şi cârnaţi, brânzeturi garse, lapte sau iaurt de capră sau bivoliţă, fie cantităţi crescute de carbohidraţi sau zahăr — plăcinte, gogoşi, produse dieta zilnica patiserie, cereale cu adaos de zahăr sau batoane de cereale, mai spune prof.

dieta zilnica

Prânz Este a doua masă importantă a zilei şi ar trebui să fie şi cea mai bogată în calorii. Cina Este de cele ami multe ori singura masă pe care o luăm împreună cu familia sau cu prietenii.

Transformarea micului dejun

Dacă în timpul zilei nu am respectat orarul celorlalte mese suntem tentaţi să aşezăm pe masă tot ce găsim prin cămară sau frigider şi să consumăm tot ce punem în farfurii. Exemple de meniuri sănătoase Fulgi de ovăz, lapte degresat, fructe roşii proaspete sau congelate, migdale.

dieta zilnica

Sau Fulgi de porumb, iaurt degresat, seminţe dieta zilnica floarea soarelui decojite, crude Sau Pâine integrală prăjită, pastramă de curcan, dieta zilnica gras, salată verde. Prânz Piept de pui la grătar, cartof copt în cuptor, morcovi copţi în cuptor. Sau Salată de crudităţi cu tofu, linte cu legume Sau Somon la grătar, broccoli cu morcovi la abur, orez sălbatic.

Articole recente

Sau Lipie integrală, piept de pui la grătar, salată verde, roşii. Cină Pâine integrală, cirobă de legume sau supă-cremă de legume. Sau Pâine integrală, salată de ton, fructe proaspete. Sau Paste integrale cu roşii şi busuioc, fructe proaspete. Sau Salată de andive, urdă cu verdeţuri, fructe proaspete.

Ce sa mananci la pranz

Sau Peşte slab la aburi, salată de spanac crud sau sote de spanac, orez brun cu alune. Fructe dieta zilnica, baton din fructe, cereale şi nuci. Sau Iaurt degresat şi migdale, fructe uscate.

dieta zilnica