Alimente bogate in fibre: de ce ai nevoie de ele si cum le consumi

Diete bogate in fibre

Sus Fibrele nu contin calorii si va pot oferi senzatie de satietate pe termen lung. Exista doua tipuri de fibre: insolubile si solubile in apa. Fibrele insolubile in apa, se gasesc in legume, painea din cereale integrale si cereale si isi maresc volumul ajunse in stomac.

Fibrele solubile se regasesc in fructelegume, seminte, ovaz, sunt digerate mai greu si va veti simti stomacul plin o perioada mai lunga diete bogate in fibre timp. Fibrele diete bogate in fibre multiple beneficii suplimentare, printre care si controlul greutatii.

Astfel, pe langa o multime de beneficii pentru sanatate, vei si slabi intre kilograme pe saptamana. Descoperita de nutritionistul Branda Watson, The Fiber 35 Diet se bazeaza pe consumul de fructe, legume, cereale integrale si boabe. Pe scurt, este vorba despre 35 de grame pe zi de fibre. Acestea iti determina rapid senzatia de satietate, fara a ingera si calorii in plus. Mai mult, nu vei mai avea probleme de balonare, care apar atunci cand consumi alimente procesate si nesanatoase.

Alimentele care contin fibre necesita mai mult timp pentru a fi mancate, ceea ce inseamna ca stomacul va fi plin mai repede si veti manca mai putin. Produsele alimentare cu fibre va ajuta sa va saturati mai repede si nu va va fi foame intre mese. Fibrele la micul dejun - un obicei sanatos pentru a slabi Sus Specialistii au constatat ca persoanele care iau cu regularitate micul dejun reusesc sa-si mentina greutatea constanta, mai mult timp, iar consumul de cereale este unul dintre ritualurile lor.

In general, ingestia de cereale, in special a celor bogate in fibre este benefica pentru pierderea kilogramelor in plus. Studiile au demonstrat ca oamenii care includ in mesele lor mai multi carbohidraticereale si fibre, cantaresc mai putin decat cei care le omit din meniul zilnic. Cat de multe fibre ar trebui sa consumati si cat de mult puteti slabi?

Sus Indiferent daca doriti sa pierdeti in greutate sau sa va mentineti numarul kilogramelor, specialistii recomanda ca adultii sa consume 18 g de fibre pe zi intre g.

Însă aceste diete sunt foarte periculoase: pot compromite masa musculară, pot genera lipsa de tonus şi pot priva organismul de nutrienţi esenţiali care, pe termen lung, se va confrunta cu carenţe de vitamine şi minarale. De asemenea, dietele restrictive nu susţin deloc efortul fizic, de aceea, antrenorii de fitness şi experţii în sport nu le recomandă. În schimb, aceştia pledează pentru o dietă bazată pe alimente bogate în fibre. Recomandări Seminţele de Chia, sursă excelentă de calciu şi fibre Răzvan Stratulat, antrenor de fitnessne dezvăluie cum putem slăbi sănătos având un plan alimentar bogat în produse săţioase.

Daca doriti sa slabiti va trebui sa limitati aportul de calorii. Totalul kilogramelor in minus ar putea sa varieze, in functie de gradul de restrictie al caloriilor. Nutritionistii recomanda sa nu se piarda in greutate mai mult de g pe saptamana.

Des in primele saptamani s-ar putea sa slabiti mai mult, intrucat va fi eliminata mai multa apa, alaturi de grasime. Topul alimentelor bogate in fibre Sus 1. Tarate - Un mod simplu de a creste aportul de fibre este de a adauga in dieta taratele.

Ce alimente bogate în fibre să mănânci pentru o dietă sănătoasă

Taratele, indiferent de soiul cerealelor din care provin sunt bogate in fibre alimentare. Taratele de ovaz sunt bogate in fibre solubile care reduc nivelul de colesterol din sange. Taratele din grau, porumb si orez sunt bogate in fibre insolubile care ajuta la prevenirea constipatiei. Taratele pot fi incluse in felurile preferate de mancare, cereale, clatite, briose.

Cele mai populare dintre cerealele bogate in fibre si batoaanele pentru slabit contin tarate. Fasolea uscata - Fasolea este una dintre sursele cele mai bogate in fibre naturale, proteine, lizina, vitamine si minerale. Unii oameni pot experimenta flatulenta sau disconfort atunci cand consuma fasole, de aceea este indicat ca aceasta sa fie introdusa treptat, in cantitati mici in dieta. Puteti alege variate soiuri de fasole, ca inlocuitor pentru proteinele de origine animala in compozitia tocanitelor, garniturilor, salatelor, supelor, sosurilor.

diete de slabit rapide

Aliment, Portie, Cantitate de fibre Fasole Lima, fiarta - 1 ceasca - 14 g Fasole boabe Adzuki, fiarta - 1 ceasca - 14 g Fasole cu boabe mari Favafiarta - 9 g Fasole neagra, fiarta - 1 ceasca - 15 g Fasole Garbanzo, fiarta - 1 ceasca - 12 g Linte fiarta - 1 ceasca - 16 g Supa de fasole neagra, fiarta - 1 casca - 17 g Fasole boabe, fiarta - 1 ceasca - 16 g Fasole alba, mica, fiarta seminte pt slabit 1 ceasca - 19 g Fasole mung, fiarta - 1 ceasca - 15 g Fasole galbena, fiarta - 1 ceasca 18 g Fasole Pinto, fiarta - 1 cana, 15 g 3.

Fructele de padure - Fructele de padure sunt bogate in antioxidanti, dar si in fibre. Acestea sunt printre sursele de fibre cu cele mai putine calorii. Fructele de padure contin seminte cura de slabire keto, al caror continut de fibre este mai mare decat cel al altor fructe. Va puteti bucura de fructele de padure, pe tot parcursul anului: vara proaspete, iar iarna congelate, conservate sau uscate.

  • Care sunt alimentele bogate in fibre pe care ar fi bine sa le consumi Un regim alimentar sarac in fibre poate creste nivelul de colesterol din sange, contribuie la aparitia constipatiei si a hemoroizilor si poate cauza cresterea glicemiei.
  • Slabeste 1 kg pe zi cu dieta lichida

Fructele de padure pot fi folosite pentru toppinguri la cerealele de la micul dejun, iaurt, salate si deserturi. Aliment, Portie, Cantitate de fibre Zmeura, cruda- 1 ceasca - 8 g Afine, crude - 1 ceasca - 4 g Coacaze rosii si albe, crude - 1 ceasca - 5 g Capsuni, crude - 1 ceasca - 3 g Agrise, crude - 1 ceasca - 6 g Boabe de soc, crude - 1 ceasca - 10 g Mure, crude - 1 ceasca - 8 g 4.

Dieta celor 35 Fibre, o dietă pentru sănătatea ta/ MENIU PERSONALIZAT

Cereale integrale - Unul dintre cele mai simple moduri de a suplini aportul de fibre este de a consuma cereale integrale, indiferent de tipul sau soiul acestora.

Cerealele naturale contin tarate, germeni si endosperma. Prin rafinare, din cereale se elimina germenii si taratele, dar si fibrele, proteinele si alti nutrienti cheie. Cerealele integrale contin toate componentele si elementele nutritive esentiale si naturale. Cerealele integrale pot fi regasite in paine, biscuiti, snacks-uri, etc.

shake slabit herbalife

Mazare dulce - Mazare dulce, de la mazarea verde uscata la mazarea naturala este bogata in fibre. Mazarea poate fi consumata proaspata, congelata, ca si garnitura, in supe, alaturi de fripturi, garnituri, salate, musaca si sosuri.

Dieta bogata in fibre

Aliment, Portie, Cantitate de fibre Mazare cu ochi negri blackeyesfiarta - 1 ceasca - 11 g Mazare pigeon, fiarta - 1 ceasca, 9 g Mazare verde, congelata - 1 ceasca, 14 g 6.

Fibre din legume de culoare verde - Legumele cu frunze de culoare verde sunt bogate in betacaroten, vitamine, minerale, dar mai ales fibre. Exista peste de specii de plante cu frunze comestibile care au calitati nutritive similare, inclusiv continutul ridicat de fibre.

alergarea pe banda slabeste

Legumele de culoare verde pot fi preparate sub forma salatelor, sote-uri cu ulei de masline, usturoi, lamaie si mirodenii. Aliment, Portie, Cantitate de fibre Nap, fiert - 1 ceasca - 5 g Mustar verde, fiert - 1 ceasca - 5 g Varza, fiarta - 1 ceasca - 5 g Spanac, gatit - 1 ceasca - 4 g Sfecla diete bogate in fibre, fiarta - 1 ceasca - 4 g 7. Nuci si seminte - Nucile si semintele au un continut ridicat de fibre.

Puteti imprastia cateva nuci si seminte peste cerealele de la micul dejun, iaurt, salate, deserturi. Veti descoperi un mod delicios de a asimila fibre. Legumele din familia Brassica - Legumele din aceasta familie sunt apreciate pentru protectia anticancer, asociata cu niveluri ridicate de gluconisonate.

Printre acestea se numara: conopida, gulia, varza, varza de Bruxelles, care sunt bogate in fibre. Acestea pot fi savurate alaturi de cartofi prajiti, in caserole, supe, salate sau garnituri.

ALIMENTE BOGATE IN FIBRE: cum să creștem fibrele din dietă?

Aliment, Portie, Cantitate de fibre Varza, fiarta - 1 ceasca -3 g Conopida, fiarta - 1 ceasca - 5 g Varza creata, cruda - 1 ceasca - 5 g Broccoli, fiert - 1 ceasca - 5 g Varza de Bruxelles, fiarta - 1 ceasca, 6 g Varza rosie, fiarta - 1 ceasca, 4 g 9.

Cartofi - O leguma destul de frecvent preparata, cartoful are un continut ridicat de fibre. Oricine poate asimila fibre in urma unei mese consumate pe parcursul unei zile, indiferent de culoarea cartofului, aroma sa si cantitatea de substante nutritive pe care le contine. Este de preferat sa se consume si coaja cartofului, bogata in fibre. Incercati sa adaugati cartofi preparati in diverse moduri, cu coaja, in salate, fripturi, supe, garnituri, musaca sau pur si simplu mancati cartofi copti.

Aliment, Portie, Cantitate de fibre Cartofi rosii, cu coaja - 1 cartof mediu - 4 g Cartofi dulce, cu coaja - 1 cartof mediu - 4 g Fructe - Pentru a oferi organismului nivelul zilnic de fibre recomandat, puteti consuma fructe.

pt slabit ceai de patrunjel

Multe dintre acestea nu contin doar diete bogate in fibre, ci si vitamine si minerale importante. Specialistii va sfatuiesc sa nu ocoliti fructele, indiferent ca este vorba despre pere, banane, mere, etc. Pe timp de iarna puteti alege fructele uscate.

Se recomanda ca fructele sa fie mancate atat la micul dejun, cat si in timpul gustarilor, amestecate cu iaurt, cereale sau salate.

Dieta celor 35 Fibre, o dietă pentru sănătatea ta/ MENIU PERSONALIZAT - Exquis

Consumul de fructe este, cu siguranta, un obicei sanatos. Fructe si legume exotice - Unele dintre alimentele cu cel mai mare continut de fibre din lume sunt fructele si legumele exotice, utilizate conform traditiilor alimentare culturale in intreaga lume. Acestea pot fi atragatoare atat pentru continutul ridicat de fibre, cat si pentru aroma lor. Probabil ca unele dintre acestea nu vor fi destul de usor accesibile, dar consumul acestora poate fi o modalitate de a alterna si amesteca alimentele consumate frecvent, cu fructe care nu sunt atat de usor accesibile.

Alimente fortificate cu fibre - Multiple alimente de la iaurt la sucuri sunt fortificate cu fibre. Astfel de alimente ar putea ajuta oamenii ocupati sa atinga necesarul zilnic de fibre, indiferent de tipul mesei pe care o consuma. Diversitatea alimentelor de acest gen se amplifica pe masura ce interesul consumatorilor pentru produse alimentare cu beneficii functionale, creste.

Magda Zarojanu - Institutul de diabet, nutritie si boli metabolice, prof.

pastila balon de slabit pret

Mirela Ioana Culman - Ambulatoriul de specialitate - Institutul de diabet, nutritie si boli metabolice, prof. Mihaela Nicoleta Mindrescu - Ambulatoriul de specialitate - Institutul de diabet, nutritie si boli metabolice, prof.

aplicatii de slabit